Monday, August 23, 2010

DiARI rAMADHAN 2010


tahun ni aku menyambut ramadhan yang agak berlainan pada tahun2 yang lepas..tahun lepas berdua..tahun bertiga..memang terasa kelainan nyer..lagi2 lah berpuasa di rumah sendiri..so, kena banyak berdikarilah..kalu dulu tunggu siap mak masak jer..kita g merayau kat bazarr..tapi sekarang..sebagai seorang isteri dan juga seorang ibu..so kna rajinlah..hihihihi...
so inilah diari ramdhan ku tahun ini

4.30 pagi = Bangun pagi...panaskan nasi dan lauk..
= Kejutkan suami bersahur..kadang-kadang dengan nabihah sekali bangun..

5.30 pagi = biasanya time ni dah settle semua...
Menunggu subuh dengan bacaan Alquran atau tidokan nabihah semula..

6.15 pagi = Biasanya aku akan tido balik..hehhehehehh
7.00 pagi =bangun semula, mandi dan bersiap-siap untuk ke tempat bekerja, hantar nabihah

8.00 pagi = masuk ofis lerrrr

4.30 ptg = balik dari ofis, solat(Nabihah ,abah dia ambik..boring jugak balik awal2 nabihah takder..tapi senang nk masak..takde pengacau..hheheeh)

5.00ptg = Mula memasak(ringkas2 jer)

6.30ptg = Dah siap masak...get ready..tgk cerita lah..epilog syurga cinta..hehhehe
biasa masa ni baru abg sampai..kna2 kul 7 pun ade jgk..

7.30mlm = Berbuka puasa

8.00 mlm = aku baru nk solat..biasanya abg akan mandikan nabihah dulu..dan aku tukang bg pakai baju..dah siap nabihah..abah dia pun dah siap smbhyg..aku palk g mandi dan solat..

8.30 mlm = abg g solat terawih..tinggal lah aku ngan nabihah plak kat umah..aku akan tidokan nabihah..baru g smbhyg isyak..

9.00 mlm = time ni aku tgk tivilah..tapi part2 cerita yg aku sukalah..qalesya..
Kadang2 ade jgk dah tertido time ni..abg balik pun dah tak sedar..hehehhe

10.00 mlm = good nitelah...


macam tulah jadual seharian ku bulan posa ni...sedar tak sedar dah 12 hari berpuasa..sekejap jer..perut pun tak sempat nk lapar...ape pun bulan posa kali ni byk aku ketinggalan buat amalan2 sunat..terawih..baca alQuran pun sempat2 ajer..maklumlah..sibuk dengan anak sangat..apepun semoga ALlah dapat menilai posa aku dengan segi yang lain..inSyaAllah.....

1 comment: