Wednesday, January 26, 2011

Kopi harian

Salam...dan selamat pagi..
Dah minum pagi ker..minum apa...hihihi..sebenarnya kali ni saya nak kongsi bab kopi..

Maklumlah sekarang banyak sgt kopi Pracampuran yang ada kat pasaran..dah terlalu banyak..sampai tak terkejar yang mn baru yg mn lama..
Tapi sebelum tu..saya cerita dulu tentang kopi radix....ini yang saya cerita setakat yang saya gunalah..kalu nak tahu byk2..blhlah surf kopi radix ataupun HPA

Saya ni penggemar kopi jugaklah..nak kata penggemar..tak jugak..tapi suka cuba2lah..lagi2 kalu ada org promote..mn yg dikata sedap..mulalah saya nak cuba..kalu tak cuba kat kedai kopi..saya langsung beli sekotak..hehhee..
Rasanya tiap2 bulan mmg saya suka tukar2 kopi pracampuran kat rumah..macam2..tapi kalau kopi radix ni..tak pernah takde kat rumah saya..sbbnya saya rasa ianya sesuai bila2 masa, di mana saja dan peringkat usia mana..baby tak tahulah..

Kalu dulu saya selalu pening kepala..ubatnya panadol...tapi sekarang cukup saja minum kopi radix..insyaallah setakat ni saya akan rasa segar badan..begitu juga kalu g mn2 yang berjauhan dari rumah kalu tak bawa bekal radix..terpaksalah beli kat kedai..mahal sikitlah..
Biasanya saya beli dgn harga ahli yang Jumbo punya..32 Sachet..RM28.Kalu minum kat kedai rasanya RM1.50-1.80. Sekarang pun saya selalu beli untuk ayah kat kampong..

Walaupun dia kopi,tapi sangat sesuai untuk ibu2 mengandung..itu maklumat yang saya dapatlah..blum try lagi...sapa yang beli cuba..silalah cuba..mai secawan..

nak tahu ape kat dalam kopi tuhh...

Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :
1. Tongkat Ali (AFRODISIAK/ANTIOKSIDAN).
2. Pokok Mata Pelanduk (DIURETIK).
3. Pokok Teja Lawang (KARMINATIF).
4. Pokok Tebu Gajah (ANTIDOT).
5. Pokok Mengkudu Hutan (LAXATIF).
6. Halban (IMUNITI).
7. Larak Hutan (KARDIOTONIK).

Kita tgk,,apa kopi2 yang saya sudah cuba..


Kopi ni bagi saya tak best sgtlah..cukuplah rasa sekali..tak mau lagiii..pendapat lidah sayalah

nilah kopi radix ni..yang saya wal-wal kan..jgn tak cuba yekk

First time rasa kopi ni kat kantin Menara Permint, time kerja kat TADC..sgt sedap..tapi sekarang rasa sgt hamis..rasa sgt kambing dia..ada lagi kat rumah..bli satu bungkus..sampai sekarang tak hbs2 lagi

radix koko nipun keluaran HPA..sangat sedap..
ni keluaran CNI..agak lama jugak jenama ni..walaupun untuk lelaki,saya pnh cuba..boleh tahan jugak

samalah keluaran CNI, sgt2 sedap
tok guru ni nk kata sedap sgt..tak jugak..blh lah minum..

Gano ni..agak lama jugak jenama ni...agak pahit rasanya..tapi blh minum lagilah,,..

Red Guara ni keluaran DCL..jugak sedap..saya pun selalu bli jugaklah

NI pun CNI jugak..yang ni kuat bau dia..sedaplah

yang ni pun sama sedap...

Biocafe tak sedap sgt..

Cengkudu ni..lama jugaklah..pahit sikit..keluaran SURECO

vIKOF ni langsung tak sedap..1 cawan minum pun tak hbs

yang keluaran FAMA..tak berapa hummmmmpppp

yang ni pun HPA..blh lah wat tahan lapar..

YAng ni agak baru keluaran SMARTHERBS..husband cakap tak sedap

kacip ni blh tahan jugak
Add Image
yang Barley ni blh tahan..SEDAP..LAIn sikit rasanya...

semua gambar ni saya ambil kat internet sebabnya kat rumah tinggal plastiknya ajer....

2 comments:

  1. berahinye minum kopi...k.na kopi dcL dgn radix je blh g..

    ReplyDelete
  2. n pun gitu gak..yg lain2 tu cubaan sajer

    ReplyDelete