Sunday, December 5, 2010

Happy Anniversary..2010

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat".

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."


Tarikh yang begitu berharga buat diri saya adalah 4.12.2008,tarikh akad nikah yang membuktikan saya sudah bergelar isteri..ttapi hari ini 4.12.2010, genap sudah 2 tahun usia perkahwinan kami...hehehhehe..dah 2 tahun saya bergelar isteri..lagi membahagiakan kami, kehadiran penyeri hidup..kami Nurfilzah Nabihah..sekarang sudah pun pandai berjalan..insyaALLAH kalu ade rezeki akn bertambah lagi..
Tiada yang istimewa untuk celebrate anniversary kali ini..sekadar mngingatkan kenangan yang dulu2..kebetulan plak hujung tahun sememangnya musim hujan..nak g jalan2 pun agak sukar..walaupun hari ni hari sabtu..hari cuti..ingatkan boleh masak special sikit...air plak takde..huhuhuhu..sarapan pun ngan roti ajer..tgh hari pun makan kat kedai..Insyaallah..jika ade rezeki dan dipermudahkan urusan olehNya..adalah nnti yang special buat kami...

Mengimbas semula perkahwinan dulu...saya kongsikan Gambar dulu- akad nikah ni ...


Gambar akad nikah-serius jer muka my husband

Sesudah Sah Bergelar suami isteri

Dihari persandingan 5.12.2008

Majlis Sambut menantu..

haneymoon di Cameron Highland..hehehhe



semoga masih ade waktu untuk saya meraikan hari anniversary ini pada tahun2 akan datang..semoga dengan perkahwinan ini satu jalan yang mudah untuk Ke sYurga..insyaallah...kepada abang tersayang..dan anak ibu manja..semoga keluarga kita sentiasa dalam lindungan Allah SWT dan semoga kehidupan seharian kita diberkati olehNya..amin...


3 comments:

  1. selamat ulangtahun perkahwinan yg ke 2 buat N dan Yoe.. semoga sentiasa di payungi rahmat Allah, dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yg baik ;)

    ReplyDelete
  2. selamat jadi ibu dan isteri yang misali..amin..

    ReplyDelete