Tuesday, January 11, 2011

Percutian Yang Menyeronokkan

Salam..sebenarnya kali ni saya nak cerita tentang percutian pertama saya..sejak kawin sehinggalah ada Nabihah..inilah percutian yang sangat menyeronokkan saya..maklumlah bersama dengan org2 yang tersayang..hehehehe..mulanya takdelah rancang begitu rapi nak g mn2..tapi dah lama teringin nak g Melaka..memandangkan saya ada cuti ganti selama 3 hari..dan kebetulan pula dapat cuti sempena menang bola sepak hari tu..saya pun ambil kesempatan ni pergi bercuti..kebetulan jugak hari tu kat Terengganu ni hujan jer memanjang..

So,destinasi pertama kitaorg adalah menuju ke Melaka…Bertolak dari Terengganu lbh kurang pukul 9.30 pg…melalui jalan ke Segamat kitaorg ke Melaka..lbh kurang kul 5.00 ptg..barulah smpai Melaka.Itupun banyak kali jugaklah berhenti..maklumlah si comel ni cepat boring duk dalam kete lama2..

Sebenarnya saya dan suami tak berapa fasih tntg jaln2 kat melaka ni….so kitaorg pakai redah jelah..sampai kat Melaka..kitaorg mencari hotel terlbih dhulu..maklumlah penat sangat..heheeh..banyak kali pusing jugaklah..baru jumpa hotel..tapi alhamdulliah..dapat hotel yang berpatutan..kiranya..hotel ni yang ke 4 kitaorg cari….nama hotel tu Hallmark..sgt2 best duk hotel tu..Harga satu malam RM98..Skali ngan breakfast..ade wireless..blik..fuhhhh..cantik gila..siap ada ubat dan berus gigi lagi..hahahha

Bincang punya bincang..so malam tu kitaorg kuar nak cari GPS..tanya pada org hotel camner nak g Mahkota Parade…Laa..rupanya dekat jer..plak tu..asyik2 jupa hotel jer..tadi bukan main susah nak cari…

Tapi sebesar2 Mahkota Parade tu..kitaorg jupe 2 butir ajer GPS…ADUHAIIIIIIIIIIII…..nak kata BANDARAYA camner nii…nak tak nak belilah..plak tu yang lama punyalah Saya rasa..nk cari jalan pun agak susah…

So..kita tgk ajer beberapa gambar….mana kitaorg g kat Melaka nii..

makan ikan bakar kat umbai..padahal ikan panggang jer..hahahah

ni kat taman bunga

ni nabihah ngan payungnyer yang comel

ni kapal terbang kat muzium..

kat sini ala2 naik bom penambang lah..sekali naik sorang rm10 ke 20 erkk..lupa lak..

sempat ambik gambar jelah..tak sempat nak naik..dah tutup

ni kapal besar kat melaka..

nilah hotel kita org chek in yang pertama--best hotel ni

So hari ketiga.kitaorg dah Kuala Lumpur..semalamnya kita org chek in kat Hotel elegant Inn…Kat2 ngan Putra..hotel ni agak hampeh sikit..Harga 1 malam RM 85..Bilik kecil ajer, Heater, tak blh guna, kesian nbihah, sampai ketar2 mandi pagi..toilet pun flash tak blh guna.cadangnya pagi nk g IKEA..tApi rasanya dah jauh,sbb paln pagi ni jugak nk g ZOO NEGARA..bawa nabihah tgk binatang..lagipun dah otw balik ke TERENGGANU..

Kita layan palk photo2 kat sana…lama jugak kat Zoo ni..

nilah hotel yang tak berapa best tuhhh

Otw balik jugak tiba2 tgk signboard Genting highland..langsung kitaorg naik jap..jap tak kejap jugak lh..satu malam jugaklah..hehehhehe..kitaorg pun tak dating bersama lagi kat sini…hotel pun tk tahu yg mn elok ke tak..pusing2..kena jugaklh duk Hotel Theme Park..Satu malam..RM200..fuhhhhhhhhhhhhhh……memandangkan ini pertama kali bercuti..dan kadang2 ajer..kira pejam mata ajerlah…lepas chekin..trus g main..tapi tak blh main belaka cause nabihah kecik lagi..org pun ramai…

Layan gambar ajelah…

Plannyer, esok nak naik cabler car, bila dah tepun information..kecewanya..kereta kabel ditutup mulai esok..hinggalah 26hb 1 2011 ni…kecewa jugak…so awal2 lagi kitaorg dah checkout dah trus balik Terengganu..tak singgah mn2 dah..baju pun cukup2 pakai ajer..kalau singgah mn2 lagi..memang, takde bajulah…

So, kesimpulannya…pergilah bercuti untuk mengeratkan silaturahim dan kasih sayang…pah balik kan..kira2…Kuala Terengganu - Melaka-muar-zoo Negara-genting highland-Kt..hbs jugaklah dalam RM1000..Termasuk makan, hotel, tol,beli2..semualah…kitaorg punya kurang beberapa ringgit shj nak sampai 1K..so lain kali kenalah menyimpan awal2 kalu nak g jalan2…