Sunday, February 22, 2009

PaYuNG eMas


Petang yang agak mendung....time ni aku kuar g site..macam biaselah..kuar plak tu sorang2 je...so teman untuk hilangkan mengantuk...hihihi..dengar radiolah jawabnya...biasenye..time2 cam ni..aku dengar THR..takpun SINAR fm...coz lagu2 dia...best lah jugak...tapi kali ni aku dengar SINAR fm..time ni ade ucapan pendengar..takdelah boring sangat dengar lagu je....tapi dalam byk2 pendengar ni..aku memang tak leh lupa ucapan sorang pendengar ni..aku terdengar ucapannya..."saya juga mengucapkan selamat pengantin baru kepada bakal madu saya"....madu?????????..aku trus kuatkan volume radio...ingatkan aku sorang je terkejut..DJ radio tu pun..terkejut gak.." awak wishkan untuk bakal madu awak"....tanya dj..mula bertanyakan dan mungkin ade jg perasaan ingin lebih tahu seperti yang aku harapkan.
"sebenarnya saya benarkan suami saya kahwin lagi kerana saya tak dapat memberikan zuriat untuk dia...kalupun saya blh mendapatkan baby tersebut..suami saya akan diberi pilihan samade memilih saya ataupun anak...saya menghadapi penyakit kronik.."sayu je suara wanita tersebut....
YA ALLAH..sedihnya..."Saya sendiri yang pergi pinangkan gadis tersebut walaupun suami yang mencari pilihannya..saya yang menguruskan semua majlis itu..."suara nya tidak seperti menangis tapi agak terharu mendengarnya...tidak ade rasa kesal langsung...tapi...kalu aku ditempat dia...aku mula membayangkan...ohhh TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!...
walaubagaimanapun..aku tak nk dimadukan...biarlah aku memberinya zuriat..daripada aku melihat suami ku bersama orang lain....biarlah zuriatku sebagai tanda cinta ku pada org tersayang....
walaupun aku tidak pernah melihat wajah wanita tersebut...hanya mendengar suara sahaja..tapi aku doakan semoga dia diberi payung emas oleh ALLAH.. kerana pengorbanan yang tidak terhingga untuk rumahtangganya....semoga dikau bahagia dengan pilihan yang kau buat....


3 comments:

  1. Memang bermadu adalah julap kepada kaum hawa tetapi jangan dikesalkan andai kaum hawa tersebut miliki suami yang tahu menghargai istilah BERMADU.....

    fIKIR FIKIRKAN DAN SELAMAT BERAMAL

    ReplyDelete
  2. jimang pelik aku tgk mung lening...padanla diari mung kosong je aku tgk..wakakaaka

    ReplyDelete
  3. nak dpt payung emas dgn membiarkan diri telan hempedu tak payah la kot!!
    i tak rela bermadu dan dimadukan...

    ReplyDelete