Tuesday, March 15, 2011

Postpaid ke Prepaid

Ceritanya dari mula2 pakai telefon sampai sekarang..tak tahulah dah berapa banyak nombor telefon saya yang dipakai...

so sekarang ni teknologi makin tinggi..mn2 line pun blh pakai dgn nombor yang sama..
postpaid yang pertama saya pakai adalah yang celcom exec tuhh...sbbnya dulu kerja kat TADC tu..mmg selalu byk call out..sbbnya selalu kuar site kan..byk jugak org nk dihubungi..mmg berbaloi lah pakai postpaid dengan kadarnya yang boleh tahan lah untuk panggilan. sms mahal sikit..

tapi sekarang..rasa macam tak berbaloi kalu kerja duk ofis ajer..nak pakai postpaid ni..lagipun rasanya paling banyak tepun pada en suami jer...yang lain sms sikit2..plak tu bil sampai bulan2 sama jer RM50 lbh...internet yang tak diguna pun di caj nya..

fikir...fikir...punya fikir..baik guna prepaid jelah...

masalahnya..boleh ke postpaid nak prepaid..nombor yang sama..celcom yang sama..
tanya punya tanya pendapat kawan2..semua tak tahu..ada cakap boleh..ada cakap tak boleh...

so..saya pun ke CELCOM terengganu....mula-mula tanya..dia cakap tak boleh..kena tukar nmbr lain...tak puas hati..saya ty lagi...tak boleh jugak...ty lagi..last2 dia pun bagi tahu...

service tak ok ni..jenis malas nk bg keterangan...dipaksa jer baru bg betul2....caranya..kita kena tukar kepada line yang lain tetapi posTpaid jugak..bila dah aktif line yang lain..baru blh pakai prepaid...

tapi kena bayar hbs dulu bil yang ada masa itu..boleh rujuk pada customer service kat CELCOM.. saya pun ke DIGI yang berdekatan..tapi line lain blh jugak MAXIS ke..apa2lah..

nk aktifkan line DIGI tu plak kena bayar jugak..saya ambik yang RM30 sebulan..pastu..saya gunalah sampi sebulan lbh..katanya sebulan mmg RM30..tapi bil kali kedua sampai dah kena bayar lain..TAK FAHAM Betullllllll.....

so..saya pun ke celcom semula..kata nak prepaid CELCOM BLUE dgn nombor yang sama...tak blh jugak..kena pakai XPAX dulu...aduhai..pakai jelaha..tapi sms punya sms..tepun punya tepun..mahal jugak kadarnya kan...

so sekarang ni pakai jelah XPAX tu..ntah bila blh tukar ke CELCOM BLUE..
tapi saya sendiri pun tak tahu mn yang paling baikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....











No comments:

Post a Comment